ابداع نرم‌افزاری برای تشخیص استعاره
IT & COMPUTER
وبلاگی برای دوستان رشته کامپیوتر

شرکتی که شهرت چندانی ندارد، قصد دارد با ساخت برنامه استعاره باور‌ها و دیدگاه‌های اعضای گروه‌های فرهنگی مختلف در جهان را با بررسی تفاوتهای جزئی میان نوع استعاره‌های به کار گرفته شده توسط آن‌ها آشکار کند.

این برنامه می‌تواند اشکال مختلف مکالمات را از میان انبوهی از سخنانی که توسط افراد فارسی زبان، انگلیسی زبان، اسپانیایی و روسی زبان بیان شده‌اند جدا ساخته و برای هر یک معنی دقیقی در نظر بگیرد و تمامی آنها را در مخزنی از استعاره‌ها ذخیره کند.

سپس با استفاده از این اطلاعات می‌توان سخنانی که در حال بیان شدن هستند را با اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده‌ها مقایسه کرده و نیت و قصد واقعی افراد را که معمولا برای پنهان کردن آنها از استعاره استفاده می‌شود، آشکار کرد.

به گفته محققان با استفاده از این نرم افزار می‌توان به راحتی مفهوم واقعی استعاره‌هایی که فلسطینی‌ها و یا هندی‌ها و پاکستانی‌ها برای توصیف یکدیگر به کار می‌برند را درک کرد.
محققان باور دارند استعاره‌ها می‌توانند بر روی افرادی که آنها را می‌شنوند نیز تاثیرگذار باشد، برای مثال آمریکایی‌ها با شنیدن استعاره‌ها دیدگاه متفاوتی را نسبت به افراد تندرو در جهان به دست می‌آورند.

بر اساس یک مطالعه، زمانی که در یک گزارش از جنایتی محلی قاتل به عنوان یک هیولای وحشی توصیف می‌شود، خواننده می‌خواهد تا جنایتکاران بیشتری دستگیر شوند، در حالی که تشبیه کردن یک جنایت به یک ویروس خواننده را بر آن خواهد داشت تا به فکر مهار کردن عوامل تغییرات اجتماعی بیافتد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 8 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط سعید

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 86
بازدید ماه : 79
بازدید کل : 70248
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1